Sådan skaber du en stærk virksomhed

8 måneder siden |  0 comments  |  Livet

Målet for samtlige virksomheder i denne verden er en konstant stigende vækst, hvor output er større end input. Intet banebrydende i det. Men lige så nemt det er at ønske sig, lige så svært kan det være at opnå. For en virksomhed er hovedsageligt en organisation sat sammen af flere mennesker. Mennesker som kommer fra hver en kultur og natur, og derfor skal der være et stort fokus på den menneskelige natur, når man udformer sin virksomheds strategi. Det gælder både det interne arbejde og sin salgsstrategi udadtil. Derfor får du her tre råd, som er helt afgørende at følge, når du søger en virksomhed med en stærk økonomisk vækst.


1. Ansigtet udadtil i virksomheden


Som virksomhed drejer det hele sig på den ene eller anden måde om salg - om at sælge sig selv. Her er en stærk marketingsstrategi selvfølgelig oplagt. Men en marketingsstrategi er ikke kun reklamer og annoncer. Nej, det hele handler om, hvordan du og din virksomhed ser ud fra start af, og hvilken kultur I gerne vil fremstå med. Både på den horisontale og vertikale akse, skal du være sikker på, at de enkelte led afspejler de værdier, som du ønsker i din virksomhed. Det betyder bl.a., at du vælger en leverandør, som lever op til alle dine krav. For indebærer din virksomhed en fysisk levering, skal du kunne stole på, at leverandøren viderebringer virksomhedens værdier.

Her er store leverings virksomheder som Best Transport, kendt for at være budbringer. De skal derfor altid være klar til at kunne omstille sig, alt afhængig hvilken kunde der skal leveres til. Det er vigtigt man stiller krav, for på den måde får man de bedste resultater for sin virksomhed.



2. Styrk de menneskelige relationer i din virksomhed


Virksomheder består af mennesker, og derfor skal du som leder fokusere på, hvordan de menneskelige relationer udspiller sig. For har dine medarbejdere hinanden imellem et stærkt bånd, har du den fundamentale forudsætning opfyldt. For som mennesker fungerer vi bedst, når vi får støtte og tør fejle. Det får det maksimale ud af hver et individ. Er der omvendt brud på de relationer, vil samarbejde ofte medfører konflikter. Konflikter som vil afspejle sig i negative resultater på bundlinjen. Derfor bør der altid være fokus på teamudvikling og sociale arrangementer, hvor du og dine medarbejdere kommer hinanden ved. Det øger de menneskelige relationer i en positiv retning, og det vil på sigt give den mest skalerbare virksomhed.


3. What, why, how


De sidste punkt er måske det aller vigtigste. “What, why, how” er tankegangen om, at din vision er stærkere end dit produkt. Oversat betyder det, at folk ikke vil købe dine produkter eller ydelser, for hvad det er. De vil købe dig og din virksomhed, for hvad du står for. Dette kan bedst forklares med et eksempel: IKEA er en af verdens største møbelvirksomheder. Det er de ikke, fordi de sælger møbler. For det er der så mange, der gør. IKEA er netop en af verdens største møbelvirksomheder, fordi deres kunder køber IKEA for sit brand. IKEA står for en livsstil til hvert et hjem til en pris for alle og med stor bæredygtighed. Denne vision køber folk gennem deres mange møbler.

Så fokuser ikke kun på at sælge dit produkt, for der er sikkert mange andre, som laver noget lignende. Fokuser i stedet på den ide, du vil sælge, og hvad den kan gøre for andre. Det vil på sigt, give dig langt flere konverteringer og en større vækst.

EFTERLAD EN KOMMENTAR :

RELATEREDE ARTIKLER :

Afkobling i hverdagen er essentielt for din livsglæde

  • Kulturnet.dk
  • 0 Comments
  • 1 år siden

Husk at pakke varmt tøj, når du tager på skiferie

  • Kulturnet.dk
  • 0 Comments
  • 11 måneder siden